Sunday, June 24, 2007

söndag 24 juni 2007

En söndag i mitt liv. Magnus är hos sin mamma och jag och Zam är hemma själva. Såhär kan en dag i vårt (helg)liv se ut.

Sunday. Zam and I are home alone, Magnus is visiting his mom.

breakfast
Frukost ca 8.30-9.00. Tidningen (DN), en kopp grönt te med citron och en tallrik med yoghurt med en skivad banan i.
Breakfast.


Myskläder. Dags att byta om inför morgonpromenaden!
I'm going to get dressed (not like this) and go out with Zam.

going out? noo
Fast vill han gå ut?
But does he want to?

ok, going out!
Såklart han vill! Upp för en backe ...
Sure he does!

upp för backen,
... och ner för en backe.


Står det något nytt spännande på anslagstavlan ...? Nej.


Fnattdags. Zam får en galen blick.
Toller rolling. Crazy ...


Du rullar ut ur bild!
(Är det bara jag som alltid referar till den där hemvideon som gick på tv för säkert 15 (?) år sen när personen bakom kameran ropar "du simmar ut ur bild!" och man skrattar eftersom karmerapersonen enkelt hade kunna typ vrida lite på sig själv/kameran?)


Tar ett glas apelsinjuice och söker jobb.
Looking for a new job.


Sätter mig och syr. Är rejält försenad i ett pysselprojekt ... Så jag syr och syr, det tar några timmar. Jag tar en paus mitt i när jag tränar med Zam och en annan paus när jag äter ett par mackor med gräslöksost.
Sewing for a craft project/swap. I'm late ... So I'm sewing for some hours.



spider
Klockan har hunnit bli en del. Jag slänger i en maskin tvätt och går sedan ut på en lång promenad med Zam. Träffar på en spindel.
Going out for a walk with Zam. It's already afternoon, early afternoon at least.



Blommor på rad.


Zam väntar tålmodig. Hm. Nja. Oftast i alla fall.
Why are you always bringing your camera?


Vi hittar en ny stig i skogen, eller egentligen två men vi provar bara den ena.
We find a new path.


... och ett blåbär!
... and a blueberry!


Fast det är varmt ute.
It's warm ...




Väl hemma är jag hungrig. Lagar snabbmat, dvs wokar kycking och frysta grönsaker, kryddar. Kokar ris. Äter.
Hungry but lazy.


Tar hand om trädgården. Ger ärtorna lite pinnar att klättra på ... i brist på annat. De växer så det knakar, men inget annat växer i landet. Planterar nya frön.


Här växer det också.
It's growing.


Jag har hängt upp tvätten på tork. Nu är det lite fika som gäller. Sedan ska jag diska, plocka i ordning och kanske fixa ihop lite post som ska postas i morgon.
I will take a cup of tea and a fruit, do the dishes, tidy up after my sewing ...

Nu är klockan 18.50.

1 comment:

Trollmor said...

Det såg härligt ut!
Ha, ha...du är inte den enda som refererar till simma-ur-bild-tanten.
Jag försöker, hittills utan framgång, få en fin bild på en humla. Men de små gynnarna har som sagt en tendens att just surra ur bild. Har fått några, host, bilder där man kan se något gulsvart i ena hörnet, tack & hej...
Zam ser ut som en riktigt god vovvevän.